Страници

петък, 4 май 2018 г.

Печени бутчета с мед и масло


   Винаги се сещам за старите приказки където от чешмата потекли мед и масло.С мед и масло ми мажеха филии като дете,които аз отбягвах по всякакъв начин,защото вярвате или не,но аз бях много злоядо хлапе.Историята помни велики гонки на прабаба и внуче и една филия с лютеница и сирене.Но това беше едно друго време,едни други хора с филии.

   Ако ви звучи страшно или сладко това да сложите мед на пилешки бутчета,ще ви успокоя че когато се изпекат и даже препекат тази сладост е много приятна.А и всеки може сам да прецени какво количество мед да си сложи.

Какво е необходимо:

пилешки долни бутчета
масло
мед
сол

Използвам долни бутчета,защото по лесно се хапват с ръце,а и по добре се изпичат.
Много е важно самите бутчета да бъдат посолени предварително и оставени поне за час.Защото искаме те да са вкусни,не само сладки.
Не използвам никакви подправки за тях,най вече защото винаги ги сервирам или с овкусени картофки или богата салата,които да допълнят сладостта ми

  • Посолявате бутчетата и ги оставяте в хладилника..
  • Приготвяте си смес от разтопено масло и мед.
  • Потапяте или намазвате обилно бутчетата със сладката смес,нареждате в тавичка и печете до прегоряла коричка.
  • По желание,както аз често правя нареждате и картофки,които поръсвате с някаква меродия,най често напоследък ги пека поръсени със сминдух и чубрица.
Допълнение:
  • може да махнете кожата на бутчетата,ако искате да си спестите някоя калория.
  • може предварително леко да ги сварите със сол и розмарин (изпробвано!) и тогава да ги запечете с мед и масло.



Картофките от снимката са печени отделно само със зехтин и сминдух.

А салатата е една вече моя любима:



Още пилешки вкусотии,които обичам да приготвям:




Няма коментари:

Публикуване на коментар