Страници

вторник, 1 март 2016 г.

Почти рогчета


    Ако имах мас щяха да са си точно рогчета, от онези които си купувахме в лавките в училище.Сипкави и хрупкави.Но понеже нямам, вместо нея слагам повечко олио.Резултата е точно толкова вкусни, колкото и красиви "Почти рогчета"



Какво е необходимо: (за около 12-13 броя)

прясна мая - около 10 грама (една чаена лъжичка, ако ползвате суха)
 хладка вода - 125 ml
олио - 125 ml
брашно - 3 чаени чаши ( чаша с вместимост 250 ml)
захар - 1 равна супена лъжица
яйца - 2 броя (едно за тестото, едно за плънката и за намазване)
сирене - 100 - 150 грама (зависи колко ви е солено)
щипка сол



  • В купа изсипвам две чаши брашно (останалото го оставяме за дооомесване).
  • Правя кладенче и наливам 125ml топла вода 
  • Разтварям маята заедно с една равна супена лъжица захар.
  • Прибавям олиото и чуквам едно яйце.
  • Разбърквам всичко.
  • Поръсвам с щипка сол.
  • Замесвам тесто като добавям от останалото брашно (при мен в повечето случаи се поема цялата трета чаша, но за всеки случай я добавям накрая и постепенно)
  • Оставям тестото да си почива 30 минути.
  • Натрошавам на ситно сиренето и го смесвам с белтъка на второто яйце, а жълтъка оставям за намазване.
  • Тъй като мястото ми за точене е малко, го разделям на две и разточвам поотделно на две кори.
  • Взимам половината от сиренето и го намазвам на едната част, навивам на руло и нарязвам на парчета.
  • Повтарям същото с другата част от тестото
  • Нареждам парчетата в тава и намазвам всяко рогче със жълтък, разбит с една чаена лъжица хладка вода.
  • Оставям ги така докато фурната се загрее.
  • Пекат се докато се зачервят.Времето е около 15-20 минути най-много при 190 градуса.
  • Като ги извадя от фурната ги покривам плътно с кърпа и оставям да си починат десетина минути.




И старите снимки на тази рецепта:














12 коментара:

  1. Направих ги днес, станаха страхотни!Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  2. Вече са ни любими вашите "почти рогчета"!!!!Като свършат - нови правя! Само да добавя - правя по две дози, защото от една доза излизат само за една, максимум две закуски - трима големи сме - мъжа ми, сина ми и аз!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам,че са ви харесали и благодаря че сте се доверили на моята рецепта :)

      Изтриване
  3. Светле, благодаря за рецептата. Станаха супер ♥️

    ОтговорИзтриване
  4. Много се радвам :) и благодаря за доверието :)

    ОтговорИзтриване
  5. Може ли тестото да се съхранява в хладилник?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този вид никога не съм съхранявала в хладилник, само обикновено тесто като за мекици.Не съм сигурна дали ако е било на студено ще се изпече добре после.Съжалявам, че не мога да помогна, но и не искам да ви заблудя с предположения :)

      Изтриване
  6. Здравейте,ако вместо олио се сложи св.мас какво количество трябва да бъде?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Никога не съм правила с мас, но имам една рецепта според която на 500 грама брашно слагат 150 грама мас.Аз бих намалила малко, може би около 100-120 грама.Но пак казвам, не съм пробвала, а когато не съм сигурна в едно нещо се притеснявам да не подведа и вас.

      Изтриване